Gemeente pakt overlast ledschermen aan

Door: Mark Kampers
Omwonenden klaagden maandenlang over een fel knipperend reclamescherm aan de Zuidweg, dat tot diep in de nacht hun slaapkamers verlichtte. Wat blijkt? De exploitant had bij de plaatsing een flinke fout gemaakt, er stond niet één, maar twee digitale schermen, terwijl de vergunning slechts één toestond.
Na een stroom aan klachten greep de gemeente in. Het omstreden zuidkant-scherm werd eerst ’s avonds uitgeschakeld tussen 20:00 en 05:00 uur, maar is inmiddels definitief gedoofd. Volgens de gemeente zal de installatie worden aangepast zodat alleen nog het scherm aan de noordzijde blijft.
Ook elders in de stad zijn maatregelen genomen: de lichtsterkte van de LED-borden is ’s avonds teruggeschroefd en alle schermen gaan voortaan tussen 01:00 en 05:00 uur op zwart. De gemeente benadrukt dat inwoners overlast kunnen blijven melden via de website, BuitenBeter-app of telefoonnummer 14 079. De melders rond de Zuidweg zijn inmiddels persoonlijk geïnformeerd.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *