Afvalinzameling beperkt door de sneeuw

Door de aanhoudende sneeuwval en gladheid is het ophalen van afval in Zoetermeer deze week verder teruggeschroefd. Niet alle minicontainers met restafval die door inwoners aan de straat zijn gezet, kunnen worden geleegd. Vuilniswagens kunnen door winterse omstandigheden sommige straten niet veilig in, waardoor de gemeente heeft besloten delen van de inzameling tijdelijk stil te leggen. Voor containers die deze week niet zijn opgehaald, worden vanaf maandag 12 januari extra inzamelrondes gereden. Inwoners wordt gevraagd hun container vanaf die datum opnieuw buiten te zetten.

Veiligheid boven alles

Volgens de gemeente staat veiligheid voorop. Chauffeurs van vuilniswagens hebben te maken met gladde wegen, beperkte manoeuvreerruimte en slecht zicht. In smalle woonstraten kan dat leiden tot gevaarlijke situaties, zowel voor medewerkers als voor omwonenden. Door het tijdelijk overslaan van bepaalde routes wil de gemeente ongelukken voorkomen. De situatie wordt dagelijks beoordeeld op basis van het weer en de staat van de wegen.

Extra inzet en begrip gevraagd

Vanaf 12 januari zet de gemeente extra wagens in om achterstallige containers alsnog te legen. Dat kan betekenen dat er op ongebruikelijke tijden wordt ingezameld. Inwoners wordt gevraagd hun container goed bereikbaar te plaatsen en rekening te houden met eventuele vertraging. Actuele informatie over afvalinzameling en gladheid is te vinden op de gemeentelijke website.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *