Bibliotheek Forum stopt met uitlenen van dvd’s

Bibliotheek Forum Zoetermeer stopt met het uitlenen van dvd’s. De belangstelling voor het lenen van dvd’s is de afgelopen jaren afgenomen. Om die reden beëindigt de bibliotheek de uitleen van dvd’s.

De dvd-collectie wordt niet langer uitgeleend maar verkocht. De verkoop van dvd’s voor volwassenen start op maandag 2 maart in Bibliotheek Forum Zoetermeer. De dvd’s kosten €0,50 per stuk. Het gaat om de bestaande volwassenencollectie van de bibliotheek. De verkoop vindt plaats tijdens de reguliere openingstijden. Hoe lang de verkoop loopt, is afhankelijk van de beschikbare voorraad.

De bibliotheek heeft geen plannen om de dvd-collectie te vervangen door nieuwe titels. Met het stoppen van de dvd-uitleen sluit Bibliotheek Forum aan bij het veranderde mediagebruik van bezoekers, waarbij fysieke dragers steeds minder worden gebruikt. De focus ligt voortaan op andere vormen van media en dienstverlening binnen de bibliotheek.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *